לקרב את הזיווג

ליקוטים מהרב בן ציון מוצפי שליט"א, הרב לוגאסי שליט"א הרב עדס ועוד

 

השם יתברך מזווג זיווגים והוא יושיע את כל הצריכים בכך.

לבקש מאת ה' על זיווג הגון בשעות רצון:

  • בחצות הלילה .
  • דקות ספורות קודם עלות השחר והשיא הוא בשעת עלות השחר במדוייק .  
  • בפתיחת ההיכל .
  • בשבת קודש במנחה. 
  • ואחרי לימוד תורה 
  • להעלות את המזל – לקרוא מפרק קיט' שבתהילים את פסוקי האותיות של שמו. למשל אם השם הוא משה אז יקרא את הפסוק שמתחיל במ', פסוק שמתחיל בש' ופסוק שמתחיל בה'. וזו סגולה להעלות את המזל. 
  • לגשת לכותל המערבי שם השכינה עומדת כיונה שלא עוזבת את הקן שלה, ולקרוא את כל ספר התהילים בלב נשבר, בהתרגשות ובכוונה ולהתפלל לפני ה' שיעשה למען שמו וימציא את הזיווג הטוב. וכן לקרוא את ספר התהילים על קברי האבות שבחברון וקבר רחל אמנו ע"ה ולבקש רחמים.

  • לאשה שרצתה זיווג עבור בתה אמר שסגולה טובה לרקום כיסוי עבור כיסא שמייחדים לאושפיזין בחג הסוכות .

  • לדבר אל השם לשפוך לפניו את לבך. לא חד פעמי, להתפלל בסיבוב נוסף, כי משעה לשעה הישועה. עם סבלנות, התמדה בתפלה ושמחה זה יבוא (הזווג הגון)

עוד סגולות לזיווג הגון

  • תפילת "אדון עולם" מסוגלת לבטל את כל העיכובים ומבטלת גזרות קשות. לומר בכוונה גדולה ולבקש זיווג ופרנסה טובה.

  • פרקים המסוגלים לזיווג –  לב', לח', עא', קכד', ע', גם תפילת

  • "עלינו לשבח" ברצף 3 פעמים. פעם אחר פעם וכשמסיימים יש 3 פסוקים "אל תירא מפחד פתאום ולבקש שבזכות יהושוע בן נון עבד ה' יברכהו בזיווג הגון ואמיתי בקרוב.

  • סגולה מהרב עדס  טוב להגיד את המשפט שאמר אליעזר עבד אברהם, כשנשלח לחפש את זיווגו של יצחק: (לומר במשך 14 יום) 7 פעמים ביום:   "ויאמר אל תאחרו אותי וה' הצליח את דרכי" "שלחוני ואלכה לאדוני"

  •    לקרוא שירת הים בכוונה ובשמחה רבה כל יום. וידמה בעצמו כאילו הולך עכשיו בתוך הים, והוא נבקע.

  • לפני ה"יהי רצון" השני בתפילת שמונה עשרה לומר: "מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מה'" "בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת" ולומר פרק תהילים: "שיר למעלות אשא עיני…" ויאמר: "אנא ה' שלח זיווג לבתי או לבני". (מהרב שלמה בויאר )

· לבקש מחתן ביום חופתו שיתפלל עליו. (מהרב אליהו שטרן)

  • מובא בשם הצדיק רבי יוסף דיין שמי שאינו מצליח בשידוכין יתפלל על קברו של ר' עקיבא בן יוסף בטבריה.​

  • לקרוא 5 פרקי תהילים ולומר: "ריבונו של עולם, את הטוב תקרב, את הרע תרחיק והטוב בעיניך עשה". (מהרב מרדכי אליהו זצוק"ל – אמר לבחורה בקשר לזיווג)

 

סגולה לזיווג מהרב לוגאסי:

יאמר הפסוקים בכוונה ובאמונה שזווגו בידי ה' ואלו הן:

  • וַיֹּאמְרוּ, מֵיְי יָצָא הַדָּבָר; לֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָ, רַע אוֹ-טוֹב .  הִנֵּה-רִבְקָה לְפָנֶיךָ, קַח וָלֵךְ; וּתְהִי אִשָּׁה

  • לְבֶן-אֲדֹנֶיךָ, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְי.  (בראשית כד' נ-נא)

  • וַיֵּרֶד שִׁמְשׁוֹן, תִּמְנָתָה; וַיַּרְא אִשָּׁה בְּתִמְנָתָה, מִבְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים  וַיַּעַל, וַיַּגֵּד לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ, וַיֹּאמֶר אִשָּׁה רָאִיתִי בְתִמְנָתָה, מִבְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים; וְעַתָּה, קְחוּ-אוֹתָהּ לִי לְאִשָּׁה  וַיֹּאמֶר לוֹ אָבִיו וְאִמּוֹ, הַאֵין בִּבְנוֹת אַחֶיךָ וּבְכָל-עַמִּי אִשָּׁה–כִּי-אַתָּה הוֹלֵךְ לָקַחַת אִשָּׁה, מִפְּלִשְׁתִּים הָעֲרֵלִים; וַיֹּאמֶר שִׁמְשׁוֹן אֶל-אָבִיו אוֹתָהּ קַח-לִי, כִּי-הִיא יָשְׁרָה בְעֵינָי  וְאָבִיו וְאִמּוֹ לֹא יָדְעוּ, כִּי מֵיְי הִיא–כִּי-תֹאֲנָה הוּא-מְבַקֵּשׁ, מִפְּלִשְׁתִּים; וּבָעֵת הַהִיא, פְּלִשְׁתִּים מֹשְׁלִים בְּיִשְׂרָאֵל. (שופטים יד' א-ד)

  • בַּיִת וָהוֹן, נַחֲלַת אָבוֹת;  וּמֵיְי, אִשָּׁה מַשְׂכָּלֶת.  (משלי יט)

 

לצפות לישועה

כשאדם נמצא במצוקה, צרה, או משהו שמדאיג אותו הוא מחוייב מדין שמים לקוות ולצפות לישועה. כי אמונה במשהו טוב מצמיחה את הישועה. (מהרמח"ל)

 

שבת קודש

כל מה שהייתם עושים למלך בשר ודם אם היה מגיע אליכם הביתה עשו לכבוד שבת קודש. להכין ולטרוח. מפת השולחן פרושה מוקדם, שולחן ערוך מוקדם. לבושים יפה כמו לחתונה.

 

תודה

להודות לה' על דברים שיש לכם, (שום דבר לא מובן מאליו). וכן להודות על כל מיני חסדים וניסים שהיו בעבר.. באותם רגעים מושכים את אותם חסדים וישועות שהיו אז. ולבקש מה' כמתנת חינם למרות שלא מגיע לנו. לראות כאילו שכבר נושעת ולהודות לה' מראש.

 

שמירת הלשון

אין משפחה בעולם שלומדים לפי הסדר של שתי הלכות ליום (מספר שמירת הלשון)

שלא ראו איזו שהיא ישועה בעניניהם (הגר"י סגל זצ"ל)

קשה זיווגו של אדם האם כואב לכם על אלה שמתעכבים?

אם אתם מכירים אחת כזאת הציעו לה שידוך דאגו להציע משהו מתאים

מעוכבי הזיווג – דאגו שלא ישכחו אותכם, אין זו בושה להחזיר הצעה מהעבר,

כל הצעה וכל שם מקרב את הזיווג האמיתי.

 

לישועה בהרבה עניינים

ובפרט בענין השידוכים ושלום בית מהגאון המקובל רבי יעקב עדס שליט"א

ללמוד בלי נדר בכל יום פרק כה' במסילת ישרים ולהבין את התוכן. אם שוכחים לא נורא אבל יש ענין להמשיך בזה גם אחרי השידוך בלי נדר . פרק כ"ה- ממסילת ישרים

מרבנו משה חיים לוצאטו זצ"ל בדרך קנית היראה

אך דרך קניית היראה הזאת הוא ההתבונן על שני ענינים אמתיים:

האחד הוא, היות שכינתו יתברך נמצאת בכל מקום שבעולם ושהוא יתברך משגיח על כל דבר קטן וגדול אין נסתר מנגד עיניו לא מפני גודל הנושא ולא מפני פחיתותו, אלא הדבר הגדול והדבר הקטן, הנקלה והנכבד, הוא רואה והוא מבין בלי הפרש. הוא מה שאמר הכתוב (ישעיה ו'): מלא כל הארץ כבודו, ואומר (ירמיה כ"ג): הלא את השמים ואת הארץ אני מלא. ואומר (תהלים קט"ו): מי כה' אלהינו המגביהי לשבת. המשפילי לראות בשמים ובארץ. ואומר (שם קל"ח): כי רם ה', ושפל יראה, וגבוה ממרחק יידע.

וכיון שיתברר לו שבכל מקום שהוא, הוא עומד לפני שכינתו יתברך, אז מאליה תבוא בו היראה והפחד פן יכשל במעשיו, שלא יהיו כראוי לפי רוממות כבודו. והוא מה שאמרו (אבות פ"ד): דע מה למעלה ממך, עין רואה ואזן שומעת, וכל מעשיך בספר נכתבים, כי כיון שהשגחת הקב"ה על כל דבר, והוא רואה הכל, ושומע הכל, ודאי שכל המעשים יהיו עושים רושם, וכלם נכתבים בספר אם לזכות או לחובה. ואמנם הדבר הזה אינו מצטייר היטב בשכל האדם, אלא על ידי התמדת ההתבוננות וההסתכלות הגדול. כי כיון שהדבר רחוק מחושינו לא יציירהו השכל אלא אחר רוב העיון וההשקפה. וגם אחר שיציירהו יסור הציור ממנו בנקל אם לא יתמיד עליו הרבה. ונמצא שכמו שרוב ההתבונן הוא הדרך לקנות היראה התמידית, כן היסח הדעת וביטול העיון הוא המפסיד הגדול שלה, יהיה מחמת טרדות או ברצון, כל היסח דעת ביטול הוא ליראה התמידית.

הוא מה שצוה הקב"ה אל המלך (דברים י"ז): "והיתה עמו וקרא בו כל ימי חייו למען ילמד ליראה את ה' אלהיו". הא למדת שאין היראה נלמדת אלא מן הקריאה הבלתי נפסקת. ותדקדק שאמר "למען ילמד ליראה", ולא אמר למען יירא, אלא לפי שאין היראה הזאת מושגת בטבע, כי אדרבא רחוקה היא ממנו מפני גשמיות החושים, ואינה נקנית אלא על ידי לימוד, ואין לימוד ליראה אלא ברוב ההתמדה בתורה ודרכיה בלי הפסק, והוא שיהיה האדם מתבונן ומעיין בדבר הזה תמיד בשבתו, בלכתו, בשכבו, ובקומו, עד שיקבע בדעתו אמיתת הדבר, דהיינו: אמיתת המצא שכינתו יתברך בכל מקום, והיותנו עומדים לפניו ממש בכל עת ובכל שעה, ואז יירא אותו באמת, והוא מה שהיה דוד המלך מתפלל ואומר (תהלים פ"ו): הורני ה' דרכך אהלך באמתך יחד לבבי ליראה שמך.

מהרב עדס – פעמים אדם מתפלל לשידוך והוא לא יודע שמשידוך זה עתידים בעזרת ה' לצאת צאצאים וצאצאי צאצאים … שיביאו ברכה לכל בית ישראל. דברים שבכלל לא העלה על דעתו. ולצורך כזה דבר עצום צריך יותר תפילות ממה שהוא התפלל עד עתה ולכן לא נענה עדיין. והעצה לזה שיוסיף להתפלל ולהתחנן לה' יתברך מקירות לבו ומהשמים יושיעוהו. (הרב יעקב עדס)

 

תפילה אחרי קריאת פרק כה' ממסילת ישרים

יהי רצון מלפניך רבונו של עולם שתחוס ותחמול על כל הצריכים וכל הצריכות ישועה לשידוך בעמך ישראל, (ובכללם את…) שיזכו במהרה לישועה עצומה ויזכו כולם להקים בתים נאמנים בישראל בקדושה וטהרה לכל הדורות.

ושנזכה כל עם ישראל בקדושה וטהרה לכמה שיותר צאצאים וצאצאי צאצאים לכל הדורות, ושיהיו כולם צדיקים   וצדקניות   עושי   רצונך   באמת  ובשלמות, ובריאים ובריאות בגופם ונפשם ודעתם באמת ובשלמות.

ושכל הצריכים וכל הצריכות ישועה בעמך ישראל (ובכללם את…) שיזכו לישועה עצומה בכל הנצרך להם בטוב  גמור,  ונזכה   כל   עם   ישראל   כולו  לעבדך   באמת  ובלבב שלם.    

אולי הדרך לחתונה שלך עוברת כאן? מוסדות הרב רבי

במוסדות הרב רבי חושבים על הפנויים והפנויות ומנסים לעזור להם במלאכה ההקשה של מציאת החצי השני. ניתן להתקשר לטל' 077-5016051 אפשר להירשם גם באתר שלהם.

 

עצות על קצה המזלג למציאת הזיווג המתאים     

מלוקט מהקונטרס יבוא עזרי ומהחוברת קול חתן וקול כלה ועוד – מתוך עטרת חכמים של הרב חיים רבי

תפילה:  ראשית לכל, כמו בכל דבר, יש להקדים תפילה מעומק הלב לה' שיזמן לו את זיווגו הראוי מן השמים, יפשפש במעשיו, יתקן מה שצריך, וירבה את זכויותיו שתהא תפילתו נשמעת.

הגדרה עצמית:  על המשודך להחליט ביישוב הדעת וברצינות גמורה, קודם שיפנה למציאת השידוך, כיצד הוא מגדיר את עצמו מבחינת האופי של הבית שהוא עומד להקים, ומבחינת הרמה של היראת-שמים שהוא מצפה לנהל בה את ביתו עם שותפתו לעתיד. 

מה אני מחפש:  כמו כן עליו להציב לעצמו את הנתונים שאותם הוא חפץ למצוא בצד השני, ולהחליט במקביל אלו מהם הם בבחינת "קו אדום", שאין להתפשר עליהם בשום אופן, ואלו מהם יותר גמישים וניתנים לשיקול. ויעזר בחכם לגבש לעצמו דעה נכונה בעניין זה.

יושר והגינות : על המשודך להיות ישר ולא להסתיר דברים שההלכה מחייבת לספר, שאם לא כן וודאי שהדבר (מלבד איסורו) יפריע עם בן זוגו בעתיד, ודווקא אם יתנהג ביושר יזכה לסיעתא דשמיא למצוא את זיווגו ההגון לו, ומכל מקום ישנם דברים שלא חובה לספר בפגישה ראשונה ויתייעץ עם חכם מה כדאי לספר ומתי.

בירור מקדים – מן הראוי שקודם הפגישות יבררו את כל מה שניתן לברר (וגם בענייני ממון), כדי שלא יפגשו שלא לצורך, והשידוך יבוטל, כי מן הראוי לאחֵר את הפגישות אחרי כל החקירות והדרישות משני הצדדים, ואח"כ כאשר כבר הושוו בכל הפרטים, אז יתראו ולא קודם. ע"כ.

הצעות במקביל:  אין לגשת בשום אופן לשתי הצעות במקביל, שכן שידוך הוא לא עניין מסחרי, אלא עניין אישי, רגשי ופנימי. אמנם אם נקלעים למצב של אי יכולת החלטה, יש מקום במקרים מסוימים לקבוע הפוגה ולנסות הצעה אחרת, אבל דבר זה ראוי שיעשה רק אחר התייעצות עם חכם.

השוואות: יש להימנע מלערוך השוואות עם שידוכים קודמים, ויש לדון בצורה בוגרת בכל שידוך לגופו, וכן לא לערוך השוואות עם אחיותיו \ אחיה וכיוצא בזה.

התלהבות – אל תחכה להתרגשות והתלהבות על הפגישה הראשונה וגם לא השנייה, בספר "אנשי קדש" (עמ' קיט) כתב: תמיד כדאי לעשות פגישה שניה, ואפילו שלישית. כי הרבה פעמים משתנים הדברים בפגישה נוספת, שאז יותר פתוחים זה לזה, ויותר מבינים זה את זה. 

השדכן – בספר אנשי קודש כתב: צריך שדכן נאמן וירא שמים, שהוא יהיה גם איש קשר בין בני הזוג ובין המשפחות, שיודע להנעים את הדברים הטובים של שניהם ולפתור בעיות במהלך השידוך. ועליו להיות עמם בקשר לאחר כל פגישה, כי יתכן שכל צד חושב שהצד השני לא מעוניין בו, ולכן מסרב לומר תשובה חיובית. והשדכן בחכמתו יודע להבהיר את הדברים. 

 

תפלה לבחורה למצוא זיווג הגון

יהי רצון מלפניך ה' אלוקי ואלוקי אבותי, שתתמלא רחמים עלי ותזמין לי בן זוג נאה, ירא ה' ותלמיד חכם ובעל שכל ומדות טובות ומוצלח ומבורך בלימודו ובעניניו, כי בזה נוכל להקים את בית ישראל, כמו שציווית אותנו בתורתך הקדושה: "ואתם פרו ורבו". והיה הבחור אשר ידברו לי עליו והוא ראוי לי ויש לו יראת ה' ומדות טובות ומזל טוב והגון לי, ברחמיך הרבים תחון עלי ותטה ליבי ולב הורי לגמור הדבר, וטוב לנו בעולם הזה ובעולם הבא.

 

תפלה לבחור למצוא כלה הגונה

יאמר שיר למעלות אשא עיני אל ההרים…אח"כ יאמר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוקי ואלוקי אבותי שתמציא לי ברחמיך הרבים ובחסדיך הגדולים את זיווגי הראוי לי בזמנו לכל צרכי ותקנתי זיווג הגון הראוי להוליד, מזרע תלמידי חכמים ומזרע צדיקים ואנשי אמת ויראת חטא, כמו שזימנת לאדם הראשון את זיווגו, וכן ליצחק אבינו וליעקב אבינו ומשה רבינו – כל אחד ואחד זיווגו בעתו ובזמנו, ואותה אשה שתמציא לי לזיווגי תהא אשה טובה ונאה במעשיה, בעלת מעשים טובים, בעלת חן, אשה משכלת ויראת אלוקים, רודפת צדקה וגומלת חסד, ולא יהא בה שום שמץ פסול ומום ופגם ולא תהא כעסנית ורגזנית ורק תהא בעלת ענווה ונמוכת רוח ויקויים בי מקרא שכתוב: "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך" כי אתה הוא המושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בכושרות. יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך, ה' צורי וגואלי.

 

תפילה לזיווג להורים על ילדיהם

אנא ה' א-לוקי וא-לוקי אבותיי, למען שמך הגדול רחם נא על האשה אשר זימנת לבני ברחמיך הרבים, הפגש אותה איתו מהרה.

בוטחת אני בך כי רק אתה תושיעון ותתן להם לבנות לפניך בית נאמן בישראל, ותשכון ביניהם תמיד ברחמים גדולים.

אנא תשיא את בני לאשה צדיקה וטהורה, קדושה ומבורכת, יראה אותך בכל מאודה, אשה בעלת לב אוהב, לב שמח, לב משמח.

אלוקי מושיב יחידים ביתה, מוציא אסירים בכושרות רחם עלינו והושיענו, מחה דמעותינו, ושמחנו בישועתך ותן לבני להתחתן בקרוב מאד רק למען שמך הגדול, כדי שנעשה לפניך נחת רוח ונודיע גודלך וחסדיך העצומים, לכל באי עולם. תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך והושיענו עם כל היחידים מעמך ישראל הזקוקים לישועתך.

שמחנו, חזקנו, עודדנו, ברכנו ויחד שמך עלינו, ותן לבני להנשא ולהתקרב אליך ולעבדך תמיד בלבב שלם. אנא הסר את כל המחיצות העומדות ביננו לבינך ותזכה נשמותנו, והכן לבבנו, ותן לנו להיות ראויים לאור פניך ולקבלת פני שכינתך בייחוד שלם ובשמחה עליונה,  תן לבני להתחתן בקרוב, נחמנו, שמחנו, הושיענו האר פניך אלינו ושוב ברחמים לשכון בציון עירך ובנה ביתך בקרוב בימינו בניין עולם.

ב"ה               יח שבט תשע"ז

איך להתחתן עוד השנה

הרב נדב כהן וגיל ברק  – חבד

אדם אחראי למעשיו!

אי אפשר להעביר את האחריות למישהו אחר, צריך להפסיק לברוח מאחריות זה לא האחריות של השדכנים ולא של ההורים! אתם אחראים!

אל תחיו באשליות. אף אחד לא יתחתן במקומכם, ברגע האמת אתם אלה שתהיו שם, החברות, הדודות, השדכניות, כל אלה שאתם מאשימים שהם דחפו אתכם לשידוך, לא יהיו שם.. רק אתם

אתם אחראים על החיים שלכם.

רק מי שרוצה את מה שהוא בחר יכול להתמודד עם קשיים.

ולכן הבסיס להכל הוא לקחת את המושכות בידיים, להפסיק להפיל ולהשליך את האחריות על הרבנים ועל השדכנים. הכל תלוי בכם, אתם צריכים לבחור ולא לתת לאחרים לעשות את העבודה במקומכם.

לצערנו מבלבלים את זה עם אמונה וביטחון בהשם, ומחכים שהכל יקרה מעצמו.

דברים לא קורים מעצמם ולא אמורים לקרות מעצמם, הקב"ה רוצה שתתפסו את עצמכם בידיים ותתחילו לעשות, כמובן צריך את ברכתו ולא להרגיש 'כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה', אבל לא על חשבון עשיה.

הוא מחכה שאנחנו נעשה ולא נישאר אדישים ונחכה לנס מהשמיים.

.

תרגילים

  • בדקו את עצמכם בכנות, האם אתם פועלים כדי להשיג שידוך או מחכים שדברים יקרו מעצמם. רשמו כמה הזדמנויות היו לכם לפעול שלא פעלתם.

  • האם אתם לוקחים יוזמה או מפילים את זה על הסובבים אתכם? האם אתם סומכים על השדכנים בעיניים עצומות או שעושים גם בדיקות בעצמכם?

צריך לקחת אחריות. והרבה יוזמה.

יש הרבה ביישנים שנשארו רווקים..

נכון, יש כאלה שהשידוך מגיע בקלות, אבל אם אתם רואים שזה לא קורה, אז חוץ מתפילה, צריך לעשות כלי בטבע.  צריך לפעול ולהפעיל את כל מי שאתם מכירים, לא בגסות ולא מתוך לחץ, אבל מצד שני בלי להתבייש.

אפשר להירשם אצל שדכניות, לעניין חברים וחברות, לבקש מהנשואות / נשואים שיבדקו עם הבני זוג וחבריהם. לבדוק במשפחה מי מכיר? כמובן מתוך שמירה על כללי הצניעות.

הגיע בחור גרוש ועם 2 ילדים בלי שקל אין בית, עובר מישיבה לישיבה ורוצה להתחתן. הוא בא אלינו עבר אימון: הוא היה צריך להרים טלפון לכל משפחה וחבר שמכיר, לשאול לשלומם, ואחרי כמה דיבורים לספר שמחפש שידוך ורוצה להקים בית נאמן בישראל,

"אולי אתה מכיר מישהי שמתאימה לתכונות הנפש שלי?. ואכן אחרי זמן קצר הוא התחתן.

.

איך לצאת רק לפגישות הנכונות לכם

לא מספיק להציע את עצמך. רוב האנשים יוצאים למלא פגישות, כאשר מלא מהן בכלל לא רלוונטיות ופשוט מיותרות, בזבוז כוחות, בזבוז זמן.

לדוגמא בחורה  למדה בסמינר ורצתה לפגוש בחור כריזמטי אבל כל מה שנתנו לה לא הצליח כי הם 2 אנשים דומיננטים ביחד.

.

מדוע נפגשים עם אנשים שלא מתאימים?

פשוט מאוד אנחנו לא יודעים להגדיר מה אנחנו מחפשים, ולכן ההצעות שמקבלים הם פשוט מישהו / מישהי באותו גיל עם אותן השקפות, או מאותו זרם דתי אבל לא מתאים.

מדוע אנחנו לא יודעים להגדיר מה אנחנו מחפשים?

כי אנחנו לא יודעים במדויק מי אנחנו…

ואז יוצאים לפגישות הלא נכונות, צוברים תסכולים ומתחילים להתייאש

לא מספיק לחפש מישהו / מישהי שחושב כמונו, או שהוא בערך בגיל שלנו או שמגיע מרקע דומה לשלנו,

התאמה היא גם ובעיקר במישור האופי וטבע האדם.

לחזר אחר אבדתו – אדם שמאבד אבידה לא יושב ומחכה בבית עד שהאבידה תגיע הוא מחפש בכל הכח.

כדי למצוא את האבידה צריך לדעת מה האבדה.

צריך להגדיר במדוייק מה אתה מחפש. אתה לא תגיע ליעד אם אתה לא יודע מה היעד. אם לא כותבים ב GPS את היעד לא יראה את הדרך.

בחור כמה שיותר קיצוני צריך את ההיפך.

מישהי רכה תחפש את הגברי.

מישהי יותר דומיננטית בפועל תתחתן עם ההיפך שלה. ותרגיש טוב עם ההיפך.

צריך הגדרה מדוייקת.

כדי להקל נחלק את נפש האדם לשני קווים קו ימין וקו שמאל. (יש גם את קו האמצע אבל לא נדבר עליו עכשיו.)

החלק הראשון – זורמים , פשטות, קל להם לוותר להתפשר, יותר רוחניים, הבנה עמוקה, יותר מקבלים את השוני, מה שמניע אותם זה שמחה, והכל לטובה, והכל משמים.

החלק השני – הקיצוניים שהם יותר דומיננטיים, יותר אוהבי סדר, יותר מדוייקים, יש להם יותר עמוד שדרה יותר יודעים מה הם רוצים, יותר החלטיים יותר אפשר לסמוך עליהם.

ראינו ובדקנו שהעזר זה הניגוד.

באופן כללי , אותו אחד עם רגליים על הקרקע יחפש את האופי ההופכי

שכמו בטבע הפלוס נמשך למינוס והמינוס נמשך לפלוס.

מה הורס פגישות ומה הופך אותן למוצלחות

צריך להכיר את הטבע שלי ולחפש מישהו מתאים (שזה דווקא מישהו עם טבע הופכי)

כעת אפשר לגשת לשדכנית עם הגדרות יותר ברורות ולקבל יותר הצעות רלוונטיות

ולא לבזבז זמן בפגישות מיותרות.

זהירות – 'אובר מודעות'

כשאדם מתעסק יותר מדי עם עצמו ובודק יותר מדי מי הוא ומה מתאים לו הוא מגדיל את הבלבול…הוא גם מכניס כל פגישה ללחץ ואת המשתדך התורן למבחן.

אדם שנמצא במצב שבוחנים אותו או שהוא בעצמו בוחן מישהו אחר, הוא אדם לחוץ שלא מחובר למקום של התענוג, לא מחובר לעצמו. זה בעיה, כי זה מה שגורם לפגישות להיות מאוד לחוצות. חסר בהם תענוג. וזה הופך להיות כמו ראיון עבודה –  תשובות של כן ולא…

זה מה שלא מאפשר לבן/בת זוג להיפתח ולהוריד את המסכה ולגלות את עצמה האמיתי

להפוך כל פגישה למוצלחת

פגישה מוצלחת היא פגישה שמצד אחד הצלחנו לזרום ומצד שני קלטנו מי נמצא מולנו

להוביל את השיחה לשיחה זורמת שתתחיל לגלות לי מה יש מאחורי המסכה.

ב"ה                

עד כמה להשתדל בענין הזיווג

שאלה לרבנית ימימה מזרחי  (חודש אייר)

הר’ ימימה: שלום מתוקה, השאלה שלך היא שאלת השאלות: היכן השתדלות והיכן אני פשוט צריכה להרפות ולתת לו..
התשובה הגדולה והכללית היא – שהשתדלות זה עד העצב.
ברגע שאת מרגישה עיצבון, קושי ונמיכות רוח מהמאמצים שאת עושה – חדל אש!
הקב”ה לא רוצה שנעבוד בעולם הזה בעצבות, “עבדו את ה’ בשמחה”.
לפעמים נראה לך שנגמרו לך האנרגיות – את הולכת לישון ואת אומרת: “זהו! אני סיימתי! לא צריך להתחתן…”, ואת קמה בבוקר ואומרת: “דווקא הצעה שנשמעת טוב”.
אם את מוצאת בעצמך טיפת אנרגיה שמחה – לכי על זה!

עכשיו, קשור לזמן הזה – אייר חודש של הרפיה טוטאלית, את לא עושה ולא כלום. את סופרת כל יום שיש לך: “וואו איזה יום נפלא היה היום!”.
אם מגיעה הצעה מופלאה ודאי שלבחון, השתדלות- לא!  …..

הימים האלה מסוגלים לזה שבן הזוג שלך ימצא אותך: “אשת חיל מי ימצא”
מי בגימטריה זה חמישים.
אלה חמישים הימים, כך כותב הרב קרלנשטיין, שבין פסח לשבועות.
אשת חיל – ואת אשת חיל! מי – מישהו, ימצא, בימים האלה,
מפני שאלה ימים שבהם קונים- קונים בהם תורה, קונים בהם זוגיות, קונים בהם שמחה, אלה ימים של ארבעים ושמונה קניינים,
ואת לא מבינה איך ימים שעוברים עליך כמו לא כלום בעצם קונים וקונים וקונים…

מה שאת צריכה זה להעריך ולשמוח בכל יום רווקות שיש לך כרגע.
כי – זו תפילה שלא תהיי לך כשתתחתני, אני כבר מודיעה לך..
זה לילות של שינה- שלא יהיו לך כשתהיי אימא בקרוב ממש בע”ה..
זה כסף – לבזבז כמה שבא לך, מבלי שמישהו יגיד לך: “עד כאן! החודש עברנו את ההוצאות”…
נצלי את זה, כי עוד רגע, עוד רגע – בעזרת ה’ תבואי לגבולך,
תהיי יותר מוגבלת, ויותר שמחה גם!

הנה זה מגיע! שתזכי לאיש שלך – צנוע ומעולה.
והחודש הזה – את לא עושה כלום!
את ממתינה לו, תחת השמש המרפאת הזאת.
בהצלחה והמון מזל טוב!
ותביאי לי הזמנה בעזרת ה’!

שאלה לרבנית ימימה מזרחי:

איך אני יודעת אם זה הזיווג האמתי שלי או לא?

אחרי כל כך הרבה פגישות אני מרגישה כבר מבולבלת…

הרבנית:  למתוקה ששואלת: מה עושים כדי לדעת שזה זה?

ואיך לדעת? ואולי אני סתם מבוססת כי אני מיואשת ואני כבר בלחץ להתחתן?

קודם כל, אני חייבת לומר שלחץ להתחתן זה גם משהו מהשמים – כדי לחייב אותך להחליט.

כשאת אומרת: “די, די, אני מחליטה רק מלחץ! ואולי הוא לא כזה נפלא..” הלחץ, הוא גם מהקדוש ברוך הוא – כדי קצת לתת לך דחיפה במעלה ההר, אז לא תמיד זה דבר שגוי.

אבל בכל זאת, איך תדעי שזה הוא?

אז הרב שך זצ”ל היה אומר – לדעת שזה לא הוא – אפשר אחרי שלוש פגישות.

ואיך אני אדע שזה כן?

לימדו את זה בתורה – השדכן הראשון: סימן, תבקשי סימן.

כתוב: ניחוש – אסור! סימן – מותר!

מה הכוונה ניחוש? ניחוש זה לתלות משהו במשהו: “אם הוא יעשה אפצ’י – סימן שזה הוא..” -זה אסור לעשות!

סימן זה לראות בו תכונה שפתאום שובה את לבך.

כמו אליעזר: אם אני אראה אצלה חסד יוצא מגדר הרגיל -שאני אתפעם ממנו.

איך כתוב? “והאיש עומד משתאה” וואו! כזה חסד.

אם את יוצאת שוב לפגישה ואין לך שום התראה לכאן או לכאן, להגיד: “ריבונו של עולם, תן לו איזושהי נקודת חן פתאומית בעיני, שמשהו בו ימצא חן פתאום בפגישה הזו –

ואני אגיד: וואו! זה הרי בדיוק מה שביקשתי!”

בשביל זה צריך לומר את התפילה המופלאה שאמר אליעזר: “הקרה נא לפני”. תעשה שבמקרה יצא מפיו או שהוא יראה היום בפגישה הזו משהו שפתאום יגרום ללב שלי לפעום.

כתוב שכשאדם הראשון רואה את חוה הוא אומר:”זאת הפעם עצם מעצמי בשר מבשרי”.

חז”ל מבארים: פעם – מלשון פעמון, פתאום הלב עושה דינג דינג דינג, אז שימי לב מה קורה בפגישה –….

אז לבקש סימן, כי באמת אנחנו כבר אבודים, מגששים בהיכלי התמורות, רע התחלף לנו בטוב, נדיב בקמצן, למדן בבטלן, אנחנו כבר לא יודעות..

אז תני לה' לסמן לך: “תמים תהיה עם ה’ אלוקיך”. תני לה'  יד, תהלכי עמו בתמימות, ולא תחקרי אחר עתידות. אבא לא ישדך לבת שלו משהו עקום, ולא יבזבז את זמנה סתם.

קחי אותו איתך לשידוך -את חייבת! אל תלכי לבד!

“איתי מלבנון כלה איתי מלבנון תבואי” לפני שאת יוצאת לפגישה תגידי לו: “ה’ אתה בא?”…

כשה' בא איתך, גם אם את חוזרת וחלילה לא יוצא כלום, את חוזרת איתו! יד ביד….

ה’ איתך! מה יעשה לך אדם?! ממה את דואגת?

בשורות טובות!

 

אולי יעניין אותך